Γρήγορος οδηγός για catamaran


ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΕΣ
Τα catamaran έχουν 2 μηχανές,μία σε κάθε πλωτήρα.
‘Ετσι κινούνται γρήγορα και με ασφάλεια,ακόμη και με 1 μηχανή,σε περίπτωση βλάβης.
Προσεγγίζουν τα λιμάνια και τις αποβάθρες με ευκολία και μπορούν να περιστραφούν γύρω απο τον άξονά τους, σαν διαβήτης (πολύ χρήσιμο σε στενά λιμάνια & διαύλους).

 ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ

Πρόσω σε ευθεία γραμμή
Και οι 2 μηχανές πρόσω/τιμόνι ίσια
Ανάποδα σε ευθεία γραμμή
Και οι 2 μηχανές ανάποδα/τιμόνι ίσια
Πλαγιοδέτηση σε αποβάθρα
Η μηχανή πρός την αποβάθρα πρόσω/η έξω μηχανή ανάποδα τιμόνι ίσια ή λίγο δεξιά ή αριστερά,αναλόγως της αποβάθρας.
Περιστροφή περί τον άξονα
1η μηχανή πρόσω/2η μηχανή ανάποδα. Τιμόνι τέρμα δεξιά ή αριστερά(στη μεριά που θέλουμε).
 
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕ ΠΑΝΙΑ
 
Σε βασικές γραμμές η ιστιοπλοία με τα catamaran είναι ίδια με τα monohull.
Καί τα δύο δεν πηγαίνουν κόντρα στον άνεμο,τα δε πρώτα χρείάζονται συνήθως μεγαλύτερη γωνία,για να αποδώσουν(45ο με 50ο).
Τα catamaran αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους,σε γωνίες μεταξύ 120ο – 150ο,
με ταχύτητες ακόμη και +50%,του ισχύοντος ανέμου.
Δυνατές πλεύσεις γίνονται και με δευτερόπρυμνα,έως κατάπρυμνα.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ: επειδή αρμενίζουν οριζόντια και δεν υπάρχει μπότζι,δεν νοιώθουμε πότε το σκάφος έχει πολλά πανιά.
Ο ΧΡΥΣΟΣ  ΚΑΝΟΝΑΣ είναι: Στούς 22 κόμβους αέρα/1η μούδα στη μαίστρα,
Τζένοα 80-100% και σε 26-28 κόμβους αέρα/2η μούδα στη μαίστρα,
τζένοα ± 50%.
Για να επιτύχουμε καλό Τάκ,πρέπει το σκάφος να έχει αρκετή ταχύτητα(λόγω της οριζόντιας πλεύσης και των δύο πλωτήρων).
 
ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΗΣΗ
 
Λόγω της μικρής αντίστασης στο νερό,χρειάζονται περισσότερο χρόνο,για να σταματήσουν.
Γι αυτό αν δεν βιαζόμαστε λόγω του οτι η θάλασσα είναι ήρμη,δεν φυσάει αέρας και δεν υπάρχουν δυνατά θαλάσσια ρεύματα, αφήνουμε το σκάφος να σταματήσει πρώτα και μετά ξεκινάμε την διαδικασία αγκυροβόλησης, αλλιώς βοηθάμε το σταμάτημα με τις μηχανές, βάζοντας τες απλώς ανάποδα με λίγες στροφές.
Ετσι σταματάμε το σκάφος γρήγορα και δεν αφήνουμε τον αέρα και τα ρεύματα να μας ξεσύρουν,
απο το επιθυμιτό σημείο αγκυροβόλησης.
Η διαδικασία αγκυροβόλησης ξεκινάει με το σκάφος σταματημένο και τελείως κόντρα στον άνεμο.
Ρίχνουμε την άγκυρα συνεχόμενα και ταυτόχρονα με τις μηχανές ανάποδα και το τιμόνι ίσια, κινούμε το σκάφος προς τα πίσω.
Αφού ρίξουμε το επιθυμιτό μήκος καδένας, το σκάφος με την κίνηση που έχει ήδη προς τα πίσω, θα κοντράρει την άγκυρα και η κίνηση θα σταματίσει. Τότε είμαστε σίγουροι οτι έπιασε η άγκυρα και σταματάμε τις μηχανές.
 
ΔΕΣΙΜΟ ΣΕ ΕΤΟΙΜΟ ΡΕΜΕΤΖΟ
 
Οταν θέλουμε να δέσουμε σε έτοιμο ρεμέτζο στη θάλασσα, καλό είναι να περάσουμε ενα δικό μας σχοινί στο μάτι του ρεμέτζου και να το δέσουμε στις 2 άκρες των πλωτήρων ώστε με το V που θα δημιουργηθεί το σκάφος να αγκυροβολήσει όπως με την άγκυρα και να μη ξεπέσει στη μία ή στην άλλη πλευρά.

 

 
 
Copyright © 2011 - sirios-yachts.gr -- Κατασκευή Ιστοσελίδων by infocus